Конфедерація туристських організації Латинської Америки (
Confederacion de Organizaciones Turisticas de la America Latins , COTAL ) -
заснована в квітні 1957 на базі Межамериканской федерації з туризму та
подорожей . На асамблеї президентів і керівників туристських асоціацій
Латинської Америки , де були присутні представники Аргентини , Бразилії ,
Венесуели , Гватемали , Колумбії , Куби , Мексики , Панами , Перу , Чилі , а
також спостерігачі від Болівії , Коста - Ріки і Еквадору , було обрано раду
директорів зі терміном повноважень 2 роки.
Однак до 1961 р. кота працювала лише під час щорічно
скликалися конгресів. На IV конгресі, що відбувся в 1961 р. в Аргентині , було
прийнято рішення про створення постійного секретаріату організації та
перероблений її статут. За період з 1961 р. кота перетворилася у впливову
регіональну організацію, що об'єднує національні асоціації туристських агентств
переважної більшості країн Латинської Америки.
Національні асоціації туристських агентств - члени
кота :
1 . Аргентинська асоціація туристських агентств.
2 . Бразильська асоціація туристських агентств.
3 . Національна асоціація туристських агентств Венесуели.
4 . Гватемальська асоціація туристських агентств.
5 . Асоціація туристських агентів Гондурасу.
6 . Домініканська асоціація туристських агентств.
7 . Національна асоціація агентств по туризму
Колумбії.
8 . Асоціація туристських агентств Коста- Ріки.
9 . Мексиканська асоціація туристських агентств.
10 . Никарагуанская асоціація туристських агентств.
11 . Панамська асоціація туристських агентств.
12 . Парагвайська асоціація туристських агентств.
13 . Перуанська асоціація агентств з туризму та
подорожей .
14 . Асоціація туристських агентств Пуерто- Ріко.
15 . Сальвадорська асоціація туристських агентств.
16 . Уругвайська асоціація туристських агентств.
17 . Асоціація туристичних підприємств Чилі
18 . Еквадорська асоціація агентств з туризму та подорожей .
Офіційна мова: іспанська . Штаб - квартира постійно
перебуває в Буенос- Айресі.
Цілі кота :
- Об'єднати національні асоціації туристських агентств країн
Латинської Америки , а також туристські агентства тих країн , де немає
національних асоціацій або де національна асоціація ще не стала членом кота ;
- Об'єднати туристські агентства в національні
асоціації;
- Стимулювати діяльність національних асоціацій , а через
них - туристських агентств;
- Вивчати і захищати інтереси національних асоціацій
туристських агентств - членів кота як у Латинській Америці , так і в
міжнародному масштабі , щоб домогтися для них більш сприятливих умов діяльності
;
- Заохочувати туристський обмін ( шляхом поліпшення
обслуговування в готелях , ресторанах , на транспорті;
- Спрощення прикордонних і митних формальностей;
- Спорудження нових шляхів сполучення ; охорони
об'єктів, що становлять інтерес для туристів;
- Створення шкіл , призначених для спеціалізації
кадрів , зайнятих в галузі туризму ) ;
- Узгоджувати принципи і норми професійної та
комерційної етики і стежити за їх виконанням з метою захисту моральних та
економічних інтересів туристських агентств, що входять в національні асоціації;
- Сприяти всіма прийнятними засобами розвитку туризму
як у Латинській Америці , так і в міжнародному масштабі ;
- Встановити відносини співпраці з
латиноамериканськими та міжнародними організаціями , пов'язаними з туризмом ;
- Вирішувати шляхом арбітражу спори, що виникають між
членами конфедерації.
У кота існує 5 категорій членів:
- Асоціації - члени (національні асоціації туристських
агентств країн Латинської Америки , по одній від кожної країни , а також
туристські агентства тих країн , де немає національних асоціацій або де
національна асоціація не є членом Кота) ,
- Активні члени ( туристські агентства , які є членами
національних асоціацій) ,
- Члени - кореспонденти (транспортні компанії, готелі
, постачальники туристських послуг , туристські агентства нелатіноамеріканскіх
країн , офіційні туристські організації та організації , пов'язані з туризмом )
,
- Приєдналися члени ( будь-які організації , що не
увійшли в попередні категорії , прямо або побічно пов'язані з туризмом ) ,
- Почесні члени ( особи, які мають заслуги в галузі
захисту інтересів туристських агентств , їх представницьких організацій і
туризму в цілому).
У структурі кота вищим органом є генеральна асамблея -
збори делегацій асоціацій - членів . Кожна делегація складається не більше ніж
з 5 офіційних делегатів , один з яких є її главою . До складу генеральної
асамблеї входять також делегації від всіх інших категорій членів . Члени ради
директорів кота , крім президента , можуть входити до складу делегацій
асоціацій - членів .
Розрізняються чергові і надзвичайні засідання
генеральної асамблеї . Чергова генеральна асамблея скликається щорічно , в
рамках її проходять конгрес кота , на якому ставляться , обговорюються і
вирішуються різні проблеми туризму в Латинській Америці. Надзвичайна генеральна
асамблея скликається за рішенням ради директорів або на вимогу більшості
асоціацій - членів . Місце проведення чергового засідання визначається
генеральною асамблеєю за 2 роки , причому береться до уваги черговість
проведення засідань у різних країнах . Дати засідань визначаються радою
директорів . Присутність на генеральній асамблеї простої більшості асоціацій -
членів становить кворум. Рішення приймаються простою більшістю голосів
присутніх делегацій , крім особливих випадків , передбачених статутом. Кожна
делегація має один голос .
У компетенцію генеральної асамблеї входить: визначення
політики кота ; встановлення розмірів членських внесків; призначення почесних
членів ; затвердження річного бюджету , а також розгляд і затвердження річного
балансу ; зміна статуту ; вибори ради директорів ; прийняття рішень ,
передбачених статутом або цілями організації , але не входять до компетенції
ради директорів або постійного секретаріату ; прийняття рішень про розпуск та
ліквідації організації; вирішення питань про членство , правах і привілеях
членів організації.
Рада директорів - адміністративний орган кота , який
здійснює свою діяльність через постійний секретаріат під контролем Генеральної
Асамблеї. До складу ради директорів входять: президент , віце - президент ,
другий віце - президент , генеральний секретар , скарбник і 4 директора . Члени
ради директорів обираються генеральною асамблеєю на один рік і можуть бути
обрані знову тільки один раз. До ради директорів можуть бути обрані лише
активні члени кота. З однієї і тієї ж національної асоціації не може бути
обрана більше 5 членів . Кворум складає половина членів ради директорів плюс
один. Рішення приймаються простою більшістю голосів. Компетенція ради
директорів : регламентація статуту; розгляд заяв про прийом нових членів ;
призначення координаторів для зв'язку між національними асоціаціями та радою
директорів ; здійснення функцій арбітра (президентом або особою , яка їх заміняє
) .
Виконавчий орган - постійний секретаріат , який
очолюється особою , що призначається радою директорів . Секретаріат проводить у
життя рішення генеральної асамблеї і директиви ради директорів . Компетенція та
функції постійного секретаріату визначаються відповідним регламентом.
Надходження кота складаються з щорічних внесків
асоціацій - членів у сумі від 50 до 400 доларів США , залежно від числа
туристських агентств, що входять до їх складу , щорічних внесків активних
членів у сумі 30 доларів США ; щорічних внесків членів - кореспондентів в сумі
30 доларів ; щорічних внесків членів, що приєдналися в сумі 20 доларів ;
доходів від видань журналу кота.
Кота випускає щомісячний журнал « Ревіста кота » ,
який розповсюджується безкоштовно серед усіх членів організацій . Нечлени кота
можуть отримувати журнал за передплатою. Журнал висвітлює різні питання туризму
в країнах Латинської Америки , поміщає матеріали конгресів туристських і
транспортних організацій ( латиноамериканських і міжнародних) , рекламу туристських
організацій , транспортних компаній і готелів.
«Інтурист » є членом - кореспондентом кота з 1965 р.
Делегації « Інтуриста » брали участь у IX конгресі кота в Уругваї , XI конгресі
в Еквадорі , XII конгресі в Домініканській Республіці , XIII -в Венесуелі (1971
р.) , XIV -в Панамі (1972 р.). Участь у конгресах кота дає можливість зміцнити
і розширити контакти з керівними діячами кота і численними латиноамериканськими
фірмами , а також проводити через пресу , радіо , телебачення інформаційно - рекламну
роботу , що сприяє розвитку туризму в СРСР.
|