Американське суспільство туристських агентств ( American Society of Travel Agents , ASTA ) - об'єднання транспортних і готельних фірм різних країн , створене ними для захисту своїх комерційних інтересів в 1931 р. Спочатку ACTA об'єднувала фірми тільки США і Канади. Після другої світової війни в члени суспільства стали прийматися також туристські фірми країн Південної Америки , Європи , Азії , Африки , Австралії. Однак північноамериканські фірми зберігають в ньому панівне становище.
Офіційна мова: англійська . Штаб - квартира постійно знаходиться в Нью - Йорку.
Цілі ACTA : реклама абонентом туристам членами суспільства , сприяння встановленню ділових зв'язків , вирішення спорів між членами суспільства , боротьба проти " нечесної і руйнівною " (з точки зору капіталістичного бізнесу) конкуренції .
ACTA об'єднує близько 8 тис. членів , включаючи турагентів США , Канади та інших країн , а також авіаційні , пароплавні , автобусні компанії , власників готелів , компанії з оренди автомашин , державні туристські організації більш ніж у 100 країнах світу.
Згідно зі статутом , в ACTA є 4 категорії членів : дійсні , дійсні іноземні , які приєдналися члени та члени - кореспонденти.
Дійсними членами є туристські , екскурсійні фірми і бюро подорожей , зареєстровані в США або Канаді та провідні основну діяльність на території цих країн. Вони мають більше 2500 відділень у 50 штатах США і 10 провінціях Канади. Таких членів в ACTA зареєстровано більше 2 тис.
Дійсними іноземними членами можуть бути туристські фірми інших країн , що займаються рекламою та здійсненням туристських операцій від імені ACTA за межами США і Канади. Таких членів в ACTA понад 700.
Присоединившимися членами є внутрішні і міжнародні авіаційні , пароплавні , залізничні та автобусні компанії , власники готелів і курортів , радіокомпанії , інформаційні бюро , компанії з оренди та купівлі автомашин та інші фірми та організації , за характером своєї діяльності пов'язані з туризмом.
Члени - кореспонденти - це службовці фірм - членів першого 3 категорій , які беруть участь у діяльності ACTA з правом дорадчого голосу.
Відповідно до статуту дійсними членами ACTA з правом вирішального голосу можуть бути лише громадяни США і Канади або фірми цих країн , що займаються туристичним бізнесом. Дохід фірми щонайменше на 50 % повинен складатися з доходів від туризму. Принаймні 2 транспортні компанії , визнані ACTA , повинні підтвердити , що фірма користується їх послугами при перевезенні туристів. При подачі заяви в ACTA заявник повинен подати відомості про своє фінансове становище і взяти на себе зобов'язання дотримуватися "кодекс етики " ACTA .
Територіально дійсні члени ACTA об'єднані в 23 місцевих відділеннях , утворених в рамках 11 районів. На чолі районного відділення ACTA стоять директор і його заступник , які обираються на 2 роки , а на чолі місцевого відділення -президент.
Вищий орган ACTA - конгрес , що скликається щорік . Він розглядає і вирішує основні питання діяльності товариства , заслуховує звіти ради директорів та голів комітетів. На конгресі обираються посадові особи; президент , віце - президент , секретар , скарбник . Термін їх повноважень -2 року. Вся політика суспільства виробляється радою директорів , який керує його діяльністю в період між конгресами .
Членські внески в суспільстві визначені в розмірі від 25 до 300 доларів США на рік , залежно від рівня доходів членів і категорії членства. Певний дохід приносить і випуск щомісячного журналу " АСТА Тревл Ньюс " . Крім журналу ACTA щорічно випускає список членів ACTA .
Об'єднуючи більшість туристських фірм США і Канади , ACTA відіграє важливу роль в туристській індустрії цих країн. Суспільство фактично є арбітром у вирішенні спорів юридичного і фінансового характеру між своїми членами ; керівництвом ACTA встановлюється розмір комісійних , належних туристським фірмам при наданні послуг клієнтам . До порушників правил , встановлених суспільством , застосовуються заходи впливу аж до бойкоту. Як зазначає американська друк , ACTA завдяки її різнобічної діяльності стає все більш відомою в усьому світі ; емблема ACTA на рекламній літературі і листах фірм сприймається як свідчення надійності та доброї репутації компанії.
У головній штаб - квартирі ACTA виробляється політика суспільства , здійснюється діяльність з координації відносин ACTA з його членами , розробляються засоби і програма обслуговування членів цієї організації. Головна штаб - квартира ACTA постачає членів організації загальної та особливою інформацією про розвиток туристичної індустрії , керує рішенням ділових і комерційних питань, рекламою. Оскільки діяльність ACTA контролюється урядовими органами США і Канади , ACTA має своїх представників у Вашингтоні і Оттаві для встановлення необхідних контактів.
Згідно зі статутом ACTA , її члени повинні дотримуватися по відношенню до клієнтів правила добросовісного ведення справ , захищати їх від будь-якого , порушення правил і етики з боку інших фірм , своєчасно повідомляти про всі випадки порушення етики в штаб - квартиру ACTA , будь-яка угода члена ACTA з клієнтом вважається конфіденційною. Члени товариства зобов'язані використовувати рекламні матеріали для популяризації серед громадськості переваг членів ACTA . У своїх відносинах з різними туристськими службами ( транспортними компаніями ) члени ACTA повинні виконувати законні вимоги та положення статутів транспортних компаній та їх конференцій.
В останні роки керівництво ACTA виступило проти спроб уряду США встановити податок на туристські поїздки американських громадян за кордон і домоглося скасування деяких дискримінаційних заходів , вже введених податковим відомством США .
Одним з напрямків діяльності ACTA є прагнення залучити якомога більше нових членів. Передбачається , що всі ліцензовані турагенти США і Канади будуть членами суспільства. Таке прагнення є результатом потреби в збільшенні грошових надходжень з - за що збільшуються завдань ACTA . Всі ці заходи вживаються також для додання ACTA ваги в переговорах з іншими організаціями.
Враховуючи значимість суспільства у вирішенні важливих питань туристської індустрії не тільки для США і Канади , а й для інших розвинених в туристському відношенні країн , делегації спостерігачів від " Інтуриста " беруть участь у конгресах ACTA з 1960 р. Це дає можливість вивчення позиції ACTA по відношенню до іншим міжнародним туристським організаціям , її політики щодо розвитку туризму; встановлення нових контактів з туристськими агентствами , транспортними компаніями , представниками міжнародних туристських організацій ; проведення роботи серед представників американських туристських фірм з метою подальшого розвитку радянсько - американських туристських зв'язків.